Jarní soustředění KSP 2023

Jarní soustředění se konalo od 15. do 22. dubna na Asgardu u Roseče. Tentokrát jsme se ve světě čar a kouzel utkávali s draky, potápěli v jezeře a bojovali s monstry v bludišti. To vše s cílem získat Ohnivý pohár pro svou školu – Školu čar a kouzel v Bradavicích / Akademii čar a kouzel v Krásnohůlkách / Institut čar a kouzel v Kruvalu.

Příjezd do Příčné ulice Všechno to začalo již dříve, když nám přišel dopis oznamující, že jsme byli vybráni reprezentovat naši školu – Bradavice, Krásnohůlky, nebo Kruval – v Turnaji třiceti tří kouzelníků. Tento ročník se úkoly konaly na neutrálním území u kouzelnické vesnice Roseč, kvůli našemu pohodlí jsme ale měli ubytování zařízené v Bradavicích. Sbalili jsme si tedy svoje hůlky, cestovní pláště a košťata a vydali se na cestu. Nejbližší letax k Bradavicím je v Příčné ulici v Jindřichově Hradci, kde jsme měli sraz s řediteli škol. Tam jsme museli vydat své hůlky ke kontrole, podepsat prohlášení opravňující zvěřejnit naše fotky v Denním věštci, a pak nás čekala dlouhá cesta pěšky až do Bradavic. Těsně před nimi jsme narazili na Hagrida, který pro nás měl připravené loďky, a tak jsme si mohli vychutnat čarovný pohled na objekt z hladiny jezera.

Ohnivý pohár V Bradavicích na nás už čekali ředitel Brumbál, ředitelka Madam Maxime a ředitel Karkarov, kteří oficiálně zahájili tento ročník Turnaje. Nám už jen zbývalo hodit papírky s našimi jmény do plamenů Ohnivého poháru a doufat, že pohár potvrdí náš vstup do Turnaje. To se nakonec všem povedlo, a to včetně Fleur Delacour, Cedrica Diggoryho, i Viktora Kruma, za kterého s plnou mocí házel papírek Karkarov, protože se Viktor zrovna účastnil Mistrovství světa ve famfrpálu v Turecku.

První dny jsme se hlavně seznamovali, ale v pondělí už nás čekal první úkol. To, o čem bude, jsme vlastně zjistili náhodou. Spolu s Cedricem a Fleur jsme sledovali roztomilou interakci nervózního Hagrida s Madam Maxime, kteří si vyšli na rande až do Zapovězeného lesa. Tam jsme narazili na dračí klece – jeden z draků po nás i šlehl plamenem. Plán byl jasný. Vydáme se na sběr informací a průzkum terénu. Když první úkol odstartoval, byli jsme připraveni, a využili všech svých znalostí, strategie a fyzičky, abychom ukradli zlaté vejce z dračího hnízda.

Záchrana kamarádů z říše jezerních lidí Pohled shora Další den jsme si lámali hlavu s tím, jak vejce použít ke zjištění dalšího úkolu. Bohužel kdykoli když jsme ho otevřeli, šel z něj skřípavý řev. Naštěstí jsme vyslechli rozhovor Fleur a Uršuly, která jí poradila, aby vejce strčila pod vodu. Po puštění vody z kohoutku se z otevřeného vejce začal linout zpěv jezerních lidí. Z toho jsme se dozvěděli, že unesli naše kamarády až k sobě do jezera, a my máme 3 hodiny na to je zachránit.

Některým z nás se podařilo získat žaberník, další se radši naučili bublinové kouzlo, nakonec jsme se ale všichni hrdinně vydali do říše jezerních lidí. Tam jsme se výměnou různých předmětů a sérií správných rozhodnutí dostali až k místu, kde jsme mohli své kamarády vytáhnout zpátky nad hladinu. A tak byl za námi i druhý úkol. Za odměnu jsme další den vyrazili do Prasinek.

Přátelské utkání ve famfrpálu Po výletu jsme potkali Viktora, kterému už skončilo Mistrovství světa ve famfrpálu, a tak jsme se to rozhodli oslavit společenským večerem. A protože jsme potkali milého ducha čajovny, tak jsme si užili i lahodného čaje.

Další den nám bylo nějak špatně. Někdo nás totiž otrávil. A Madam Pomfreyová neměla nic, co by nám pomohlo. Byli jsme nuceni požádat o pomoc Snapea, jako Mistra lektvarů. Za to jsme mu měli pomoct s vařením jednodušších lektvarů, které i tupohlavci jako my zvládnou. Záhada s otravou byla objasněna hned v zápětí, kdy se nám duch čajovny přiznal, že to on nás otrávil, aby si užil naši společnost, a jako duchové bychom s ním mohli být napořád.

Po odpracování trestu u Snapea jsme se šli odreagovat přátelským utkáním ve famfrpálu. Ještě že jsme si všichni vzali naše famfrpálová košťata.

Cesta bludištěm Potom už přišel čas třetího úkolu, kde nás čekala cesta bludištěm plných nástrah. Cíl byl jasný, získat Pohár jako první a vynést ho z bludiště. V rámci jednotlivých škol jsme museli spolupracovat a pohybovat se jako jeden kouzelník. Víc hlav ale víc ví, takže jsme monstra zpacifikovali – přejeli Třaskavé skvorejše buldozerem, roztancovali Bubáka, a napálili to do Kerbera bazukou. Podařilo se nám zodpovědět i zákeřné otázky Sfingy a dostali jsme se na dohled poháru. V tu chvíli jsme uviděli odraz zelených šupin. Bazilišek. Pozor! Zavřeli jsme tedy oči. Viktor na něj poslal ptáky, Fleur mu přes oči vyčarovala pásku a Cedric to do něj pro jistotu ještě napral buldozerem. Bazilišek už nebyl nebezpečím.

Zisk poháru K poháru se jako první dostala Fleur s Cedricem. Viktor na ně ale uvrhl Petrificus Totalus, a tak se nakonec drželi poháru šampioni všech tří škol. Teď už se jen dostat ven. Cesta byla pěkně zamotaná, ale za chvíli se nám to podařilo, a tak jsme před řediteli škol stanuli společně.

Nemohli jsme se shodnout, kdo si pohár zaslouží nejvíc, až Brumbál naše dohadování přerušil tím, že se výhry dostane všem. A tím byl ukončen Turnaj třiceti tří kouzelníků. Zároveň přišel i konec našeho dobrodružství. Nebo ne? Nezbývá než počkat, co způsobí jednání uplakané Fleur, která svým kloboukem a ponožkou osvobodila dva Bradavické skřítky.

Program a fotky

Den Dopoledne Odpoledne Večer a noc
Sobota Příjezd Cesta do Bradavic
Neděle Seznamovačky Přednášky Šarády: fotky, stránka hry
Pondělí Přednášky Městská detektivka: fotky, stránka hry Přednášky Noční hra
Úterý Lodní rozcvička Přednášky Gamebook na lodičkách: fotky, PDF verze Přednášky
Středa Přednášky Výlet Čajovna
Čtvrtek Přednášky Lektvary Přednášky Cesta za pohárem
Pátek Přednášky Famfrpál Bludiště s úlohami Závěrečná hostina
Sobota Úklid a odjezd

Další fotky:

Rozvrh přednášek

Den1. přednáška2. přednáška3. přednáška
Neděle Základní kurz programování 1
Ondra Machota, Honza Černý, Lucka Vomelová, Standa Lukeš
Základní kurz programování 2
Ondra Machota, Honza Černý, Lucka Vomelová, Standa Lukeš
SQL databáze
Maruška Kalousková
Textový editor Vim
Martin „Medvěd“ Mareš, Jirka Kalvoda
Linux pro správce serveru
Martin „Medvěd“ Mareš, Jirka Setnička
Herní algoritmy
Jirka Setnička
Těžké problémy
Martin Koreček
Matematická analýza
David Klement
Systém pro správu verzí Git
Jirka Kalvoda
Pondělí Základní kurz programování 3
Ondra Machota, Honza Černý, Lucka Vomelová, Standa Lukeš
Základní kurz programování 4
Ondra Machota, Honza Černý, Lucka Vomelová, Standa Lukeš
Základní kurz programování 5
Ondra Machota, Honza Černý, Lucka Vomelová, Standa Lukeš
Mikrokontroléry
Martin „Medvěd“ Mareš
Praktické cvičení střední
Maruška Kalousková
Kombinatorika
David Klement, Martin „Medvěd“ Mareš
Datové struktury pro pokročilé
Dan Skýpala, Jirka Kalvoda
Praktické cvičení pokročilé
Dan Skýpala, Martin „Medvěd“ Mareš
Procesy a vlákna
Jirka Setnička
Úterý Linux pro uživatele
Jirka Kalvoda, Honza Černý
Python
David Klement, Petr Budai
Programování v jazyce C
Jirka Setnička
Kryptografie
Martin „Medvěd“ Mareš
Průlet lineární algebrou
Ondra Machota
Logické programování
Honza Černý, Dan Skýpala
Webové stránky
Standa Lukeš
Intervalové stromy
Dan Skýpala
Grafy bez algoritmů
Jirka Kalvoda
Středa UX Design aneb Tvorba uživatelského rozhraní
Maruška Kalousková
Strojové učení
Standa Lukeš
Úvod do teorie čísel a RSA
Ondra Chwiedziuk
Čtvrtek Neuronové sítě
Ondra Sladký
Grafy & algoritmy
Martin Koreček
Principy počítačů
Petr Budai
Sítě a Internet
Lucka Vomelová
Sítě II – protokoly a síťové útoky
Jirka Setnička
Vizualizace hudby
Jan Kleprlík
LaTeX
David Klement, Dan Skýpala
Objektově orientované programování
Standa Lukeš
Hledání v textu
Kiki Prokopová, Honza Černý
Pátek Dynamické programování
Kiki Prokopová, Honza Černý
TeX
Jirka Kalvoda
Vývoj software
Jirka Setnička, Ondra Sladký
Sobota Bitová magie (na nádraží)
Jirka Kalvoda
Cookova věta (ve vlaku)
Martin Koreček

Soustředění podporovali tito sponzoří. Tímto jim velmi děkujeme.

RSJ Foundation JetBrains