Jarní soustředění KSP 2022
Hackovací adventura

Po zničení hlavního prstenu moci narostla moc ostatních prstenů. Sedm z nich se nacházelo v držení sedmi mocných organizací, které bylo potřeba "vyhackovat" a prsteny tak od nich získat.

Závěrečná hra na soustředění se tak nesla v duchu zjišťování hesel a obcházení přihlášení do sedmi webových systémů. Část hesel šla nějakých způsobem zjistit v reálném světě (od postav, nalezením ve skryté krabičce, …) a část bylo nutné odhalit nějakými akcemi přímo s webovým systémem nebo kombinací znalostí.

Mórie

Bylo nutné zjistit odpovědi na šest hádanek:

Většina z nich šla zjistit od postav vyskytujících se ve hře.

Skřetí pevnost Gundabad

Pomocí sociálního inženýrství bylo potřeba přes email přesvědčit skřetího vůdce, aby změnil heslo na takové, o které jste ho požádali.

Zrada byly v tom, že pro všechny týmy bylo heslo stejné a mohly si ho tak měnit navzájem.

Roklinka

Bylo potřeba získat Elrondův login v reálném světe (elrond:eLfofTHecavE1234), přečíst instrukce psané Tengwarem (elfským písmem) a podle instrukcí správně zadat části hesla a loginu do formuláře.

Použitý přepis do Tengwaru byl pomocí fontu používajícího custom codepage utf8 a speciální font, takže nefungovalo jen změnit font.

Pro tvorbu textů jsme použili Tecendil, kam Jirka dopsal českou transkripci podle Svena.

Banka Erebor

Ve hře se vyskytoval Dráček Šmáček, který měl u sebe videa draků. Na jednom z nich byl on sám schovávající krabičku s heslem. Tu stačilo jen objevit a stanoviště bylo splněné.

Soutěska Dunharrow

Neboli soutěska mrtvých. Zde bylo potřeba vyslovit zaklínadlo splňující všechny požadavky na něj kladené (počet znaků, jejich střídání, …). Systém přijímal libovolné slovo splňující vše.

HZP – Hobití Zdravotní Pojišťovna

Bylo potřeba zavolat na telefonní číslo linky osamělých hobitů a zde se proklikat správně hlasovým automatem.

Hlasový automat stále běží na čísle 910 122 514 (a ještě nějakou dobu bude fungovat). Klidně zavolejte :)

Kamenná vesnice

Vesnice starých hobitů. Na stránce byl nápis v neznámých runách. Zároveň jedna z postav měla klávesnici s těmito runami, takže šlo získat přepis runového textu do normálního písma, pak už se zjevily instrukce k získání hesla.

Výsledky

Výsledky soupeření 6 týmů s časy dokončení od startu hry.

TýmMórieGundabadRoklinkaEreborDunharrowHZPKamenná vesnice
Hobbyte
01:41:36
Pokusů: 42
Pokusů: 8
02:26:56
Pokusů: 13
Pokusů: 8
01:58:37
Pokusů: 28
Pokusů: 9
01:27:42
Pokusů: 1
Sraz anonymních alkoholiků
01:45:13
Pokusů: 34

01:54:30
Pokusů: 5
Pokusů: 3
02:09:09
Pokusů: 2

02:24:39
Pokusů: 19

02:50:11
Pokusů: 7

02:33:18
Pokusů: 22
Fazole s mlékem
01:01:15
Pokusů: 16

02:49:16
Pokusů: 15

01:35:02
Pokusů: 4

03:02:57
Pokusů: 2

02:29:03
Pokusů: 16

02:18:14
Pokusů: 3
Pokusů: 2
Máslo
02:56:40
Pokusů: 32

01:59:28
Pokusů: 3
Pokusů: 1 Pokusů: 4 Pokusů: 60 Pokusů: 4 Pokusů: 3
Sekta hloupých
02:05:03
Pokusů: 24

01:26:09
Pokusů: 8

02:29:04
Pokusů: 12

03:01:39
Pokusů: 12

01:49:57
Pokusů: 21

01:50:40
Pokusů: 3

02:51:25
Pokusů: 11
Unicorn power
01:21:02
Pokusů: 23
Pokusů: 72
02:55:24
Pokusů: 4

03:02:02
Pokusů: 8

00:53:01
Pokusů: 21

01:39:51
Pokusů: 25

02:27:01
Pokusů: 4

Technické věci

Hra má veřejný repozitář na Githubu: github.com/setnicka/jksp2022-hackventura