Podzimní soustředění KSP 2022
Podzimní soustředění se konalo od 17. do 24. září 2022 v Žumberku poblíž Žáru u Českých Budějovic. Ocitli jsme se ve světě pohádek.
Hned po příjezdu na nás čekal dav postaviček a trvalo pěknou chvíli, než jsme se s nimi postupně seznámili. Ukázalo se, že pobyt v pohádce nebude tak jednoduchý, jak by se dalo čekat. Každý den jsme mohli narazit na spoustu překvapení v podobě pokladů, sladkostí nebo kleteb. Za cesty se platilo místní měnou, které jsme podle postavičky na bankovce začali říkat Krtcoin.
Nemohli jsme moc dlouho vyspávat, protože hned ráno si pro nás připravil Bob rozcvičku. Brzy poté na nás čekala nemilá zpráva: Večerníček zmizel. Všichni jsme byli vyděšení, nikdo jiný totiž pohádky pouštět neuměl. Bylo ale třeba hodit obavy za hlavu. Nemohli jsme přece nechat diváky u televize večer bez programu. Museli jsme rychle připravit něco k odvysílání. Nabízel se napínavý AZ kvíz.
Úspěšně jsme zhotovili nadcházející vysílání. Nastal čas najít Večerníčka. Naštěstí za sebou Večerníček nechal spoustu stop, vypravit se za ním přesto nebylo tak jednoduché. V okolí se nacházel rybník a potřebovali jsme se dostat přes něj. Pat a Mat se hned nabídli, že nám postaví loď. Rozhodli se otočit stůl a plout na něm. Možná by i plaval, ovšem nejspíše bychom se tímto způsobem nedostali dost daleko a Večerníčka bychom nenašli. Bylo potřeba, abychom si vyrobili vlastní plavidlo.
Teď už jsme se zvládli pohybovat jak po vodě, tak po souši. V noci jsme podnikli velký lov na Večerníčka. Bohužel, dokonce i ve světě pohádek existovala byrokracie. Předtím, než jsme se vydali na cestu, bylo potřeba získat od každého pohádkového úředníka správné razítko. Jakmile jsme měli konečně všechny papíry vyřízené, ocitli jsme se v dlouhém labyrintu a po něm nás čekala spousta šifer. Abychom pokryli více prostoru při hledání, rozdělili jsme se na několik frakcí.
Nakonec jsme našli našeho drahého Večerníčka. Problémy však neskončily. Večerníček se nezdál být úplně v pořádku, měl asi životní krizi. Aby toho nebylo málo, někdo zašil Kanafáskovi oči a z pohádek zmizel zvuk. Naštěstí se mezi námi našlo spoustu schopných dabérů, takže alespoň pohádky byly zachráněny.
Nabízela se otázka, kdo se odvážil sabotovat pohádky a proč? Večerníčka nejspíš taky někdo odlákal pryč, ten by nás sám od sebe neopustil. Na radu Děda Vševěda jsme navštívili hodnou čarodějnici. Ta slíbila, že pokud jí doneseme tři věci, které záškodníkovi patří, dokázala by nám ukázat, kdo jím je. Problémů ve světě pohádek stále přibývalo a naši pomoc potřebovali Rákosníček, Pat a Mat i mašinky. Z neplech záporáka zbyla plechovka barvy, semínka neprostupného houští a kus bezedného pytle. Hodná čarodějka provedla rituál a zjevila se nám projekce víly Amálky. Ta se děsivě smála a rozstříhala Večerníčkovu čepici.
Konečně jsme zjistili, kdo je záškodník! Chytání Amálky bylo ale nutné odložit na později. Večerníček totiž neměl chuť pouštět pohádky, takže bylo třeba je pustit na komplikovaném stroji. Pat a Mat nám bohužel zase nepomohli. Zkusili jsme to tedy sami. Použili jsme k přehrávání pohádek naše programátorské znalosti. Čekalo nás spoustu sbírání instrukcí a programování zvláštního počítače, jehož paměť byl dvojrozměrný torus.
Když už šlo pohádky přehrát, ještě bylo potřeba postarat se o Amálku. S tím nám pomohl Bystrozraký. Sundal si svou lyžařskou kuklu a uviděl Amálku na jejím bojovém koni, jak sestavuje armádu skřítků. Čekala nás velká bitva – opět na toru, zvláštní je ten pohádkový svět. Vymysleli jsme strategii a za pomoci příkazů vysílali své vojáky do boje.
Nebylo to vůbec snadné, nakonec se nám však podařilo vílu Amálku zajmout. Nevěděli jsme, co s takovou uličnicí provést. Naštěstí zkušený Děd Vševěd prohlédl, že příčinou toho všeho byl syndrom vyhoření, který na Amálku padl. Rozhodl tedy, že Amálka dostane povinnou dovolenou. Konečně bylo v pohádkovém světě vše opět v rovnováze a oslavili jsme to pořádnou hostinou.
Program a fotky
Den | Dopoledne | Odpoledne | Večer a noc | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Sobota | Příjezd | Seznamovačky | ||||
Neděle | Běhací AZ-kvíz | Přednášky | Přednášky | |||
Pondělí | Přednášky | Programovací cviko | Konstrukční hra | Celonoční labyrint: fotky, stránka hry | ||
Úterý | Dospávání po noční hře | Přednášky | Běhačka | Dabování pohádky | Gamebook: fotky, PDF verze | |
Středa | Výlety střední a dlouhý | Přednášky | ||||
Čtvrtek | Přednášky | 2D programování: fotky, stránka hry | Teoretické cvičení | |||
Pátek | Přednášky | Strategická hra: fotky, stránka hry | Závěr | Noc a frisbee | ||
Sobota | Úklid a odjezd |
Další fotky:
- Tablo účastníků a orgů
- Celosoustředková hra
- AZ-kvíz (záznam kol)
- Bonusy (a jinam nezařaditelné fotky)
Rozvrh přednášek
Den | Dopoledne I | Dopoledne II | Odpoledne/Večer |
---|---|---|---|
Neděle | Git pro pokročilé
Vojta Káně |
Lineární programování jako blackbox
Martin Koreček |
Jak vypadá zrcadlo v číslech
Honza Černý, Michal Kodad |
Geometrie a počítače
Standa Lukeš |
Magické algoritmy
Martin „Medvěd“ Mareš |
Stringové algoritmy
Jirka Kalvoda |
|
Datové struktury pro ještě pokročilejší
Jirka Kalvoda, Martin „Medvěd“ Mareš |
Objektově orientované programování
Honza Černý |
Kvantové počitání
Martin „Medvěd“ Mareš |
|
Datové struktury pro začátečníky + Grafy & algoritmy
Kiki Prokopová, Lucka Vomelová |
|||
Pondělí | Dynamické programování
Lucka Vomelová, Kiki Prokopová |
Praktické cvičení I
Robert Gemrot, Kiki Prokopová |
|
Strojové učení
Standa Lukeš |
Praktické cvičení II
Vojta Káně, Michal Kodad |
||
Grafy bez algoritmů
Jirka Kalvoda |
Praktické cvičení III
Martin „Medvěd“ Mareš, Jirka Kalvoda |
||
Úterý | Haskell
Vojta Káně, Robert Gemrot |
||
Jak se nestat vepřem
Jirka Setnička, Martin „Medvěd“ Mareš |
|||
Těžké problémy
Martin Koreček |
|||
Středa | Složitější složitost
Martin „Medvěd“ Mareš |
||
Neuronové sítě
David Klement |
|||
Bezpečné programovanie
Standa Lukeš |
|||
Čtvrtek | Splay stromy
Jirka Kalvoda, Martin „Medvěd“ Mareš |
Procesy a vlákna
David Klement, Jirka Kalvoda |
Teoretické cvičení I
Honza Černý, Lucka Vomelová |
Toky v sítích
Michal Kodad, Jirka Setnička |
Persistentní datové struktury
Martin „Medvěd“ Mareš |
Teoretické cvičení II
David Klement, Vojta Káně |
|
Logické programování
Standa Lukeš |
Stromové algoritmy
Jirka Setnička |
Teoretické cvičení III
Martin „Medvěd“ Mareš, Jirka Setnička |
|
Pátek | Kryptografie
Martin „Medvěd“ Mareš |
Aplikace kryptografie + Praktická kryptografie
Martin „Medvěd“ Mareš |
|
Lineární algebra
Honza Černý, Michal Kodad |
Toky v sítích pro pokročilé
Jirka Kalvoda, Jirka Setnička |
||
High-Performance Computing
Vojta Káně, Jirka Kalvoda |
Umělá inteligence
Honza Černý, Michal Kodad |
Reportáže od účastníků
- Soustředění KSP MFF UK bylo fajn od Jáchyma Kouby